середу, 17 квітня 2024 р.

Нові теми у МІГ та нові сенси

Що таке медіа? За якими законами вони працюють? Як конкурують за нашу увагу, формуючи світогляд? - Саме ці питання, вже другий рік поспіль, досліджують учасники клубу з медійної та інформаційної грамотності, у співпраці з КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» ХОР та з КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей ім. Дніпрової Чайки» ХОР.
Тема сьогоднішнього тренінгу: «Нові теми у МІГ та нові сенси. Фасилітація висновків» була актуальною для всіх, хто має бажання «навести різкість» та «ясно бачити» обмани, хитрощі, маніпуляції, які відбуваються навколо нас.
Ключовою метою тренінгу стало розуміння аудиторії, що маніпуляції стають все більш витонченими, і щоб перешкоджати їм, не достатньо звернутися до першоджерела. Адже маніпуляції – це не лише про медіа, а й про те, що це багатошарові прийоми, у фундаменті яких «лежить» психологія та вплив на свідомість людини.
Крім того, учасники познайомилися з новими прийомами та термінами в медіаграмотності. І вже такий звичний для всіх SWOT-аналіз, відкрився по новому, якщо його застосувати в медіаграмотності. У світі, де інформація розливається через краї, важливо не тільки знати, але й уміти аналізувати та розуміти її. Тому не зайвим для педагогів стало знайомство з такими поняттями, як «чорний лебідь», «апофенія», «цвинтар книг» та «прокрастінація». Здавалося б, ми знаємо вже досить багато способів розрізняти маніпуляції, виявляти фейки, то чи потрібно нам заглиблюватися так глибоко в розуміння всіх граней медіаграмотності? Так, адже фільтруючи інформацію, аналізуючи її, ми навіть не помічаємо, як піддаємося «феномену Cherry picking». Простими словами, черріпікінг – це коли ми вибираємо лише те, що нам подобається чи підтримує нашу точку зору, ігноруючи все інше, що може цьому суперечити. Це як вибирати найсолодші вишні з кошика, не зважаючи на решту.
Протягом заходу, учасники, разом з тренером, всебічно аналізуючи медіапростір, формували нові погляди, відкривали головні інсайти, долучалися до ігор та вправ з аналізом та висновками. Адже, основна мета клубу з медійної та інформаційної грамотності, для вчителів молодшої школи Херсонської області – зміцнення навичок критичного сприйняття інформації для боротьби з дезінформацією та пропагандою, а також, формування попиту на якісну інформацію серед освітян та учнівства, шляхом інтеграції навичок інфомедійної грамотності в освітній процес.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за ваш коментар! Він буде опублікований після схвалення модератором.