Незмінною
темою наших засідань залишається безпека в Інтернеті, адже погодься, що ти
гуглиш чи не щодня! І не дивно – адже інтернет вже давно кращий помічник і
порадник.
Він
знає усе та розуміє з півслова, але не завжди видає правдиву інформацію. У
пошуках корисних матеріалів ми можемо отримати щось зовсім протилежне. Тому
варто бути на сторожі й знати, як безпечно шукати.
Чи
варто це твоєї уваги? Однозначно! Тому до твоєї уваги представленно всього 6 коротких правил які допоможуть тобі бути впевненим у правдивості будь-якої
інформації.
Інформацію
в мережі може розмістити будь-хто. Тому існування сайту – далеко не показник
цінного джерела. Варто провести його аналіз та дізнатися, хто бере на себе відповідальність
за його зміст. Спочатку варто знайди контактну інформацію автора. Якщо це
авторитетне ЗМІ – буде вказано адресу та способи зв'язку з редакцією. Якщо мова
йде про блог, можуть бути розміщенні посилання на сторінки в соціальних мережах
чи пояснення, в яких темах автор називає себе експертом. У випадку, коли
конкретних контактів на сайті немає, спробуйте пошукати дані про авторів у
мережі. Знати творців контенту на сайті важливо, бо якщо навіть видавець не
відповідає за зміст інформації на сайті – джерело не можна вважати
авторитетним.
Не
варто наївно розраховувати, що всі сайти створені, аби допомогти тобі. Окрім
добросовісної інформації, в Інтернеті можна нагуглити розіграші, обмани,
рекламу, упередження або вираження чужих думок.
Ось,
наприклад, особистий блог вважається взагалі ненадійним джерелом інформації.
Правило №3
Щоб
не потрапити на гачок застарілої інформації, шукай дати. Коли був опублікований
чи оновлений матеріал? Як довго працює сам сайт?
Зазвичай
дати розміщуються вже на сторінці з пошуковим результатом, або на самому сайті
під назвою опублікованого матеріалу.
Розрізняй
категорії сайтів та визначай, до якої належить обраний тобою.
Наприклад,
наступні закінчення в назві сайтів вказують на:
.gov
– сайт державної установи;
.edu
– як правило, позначає освітні установи, університети, хоча може вказувати на
веб-сторінку окремого студента чи освітянина;
.com
– використовується комерційними організаціями, створених щоб отримувати
прибуток;
.org
– ознака сайтів неприбуткових організацій, в тому числі політичних партій.
Правило №5
Оцінюй
точність змісту. Даючи фактичну інформацію, автори сайту повинні вказувати її
першоджерела.
Якщо
ти шукаєш конкретні документи, запитай себе: який сайт є їхнім першоджерелом.
Наприклад, із офіційним листом податкової служби краще ознайомитися на сайті
самої податкової, ніж на сайті певного комерційного журналу.
Правило №6
Звертай
увагу на орфографічні помилки у матеріалі. Висока їх кількість говорить про
слабке редагування або на те, що його взагалі немає.
Якщо
веб-сайт містить цитати, статистичні данні та іншу інформацію з різних джерел,
необхідно перевірити їх на точність. Джерела фактичної інформації повинні бути
чітко перераховані, щоб ми могли їх легко перевірити.
До роботи над цією темою активно залучилися учасники з ЗНЗ№ 28,31,50.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за ваш коментар! Він буде опублікований після схвалення модератором.